eLUBE MoS2 LUBE 100ml
Smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu.
Syntetyczny smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu o dużej sile przylegania i dodatkami zabezpieczającymi przed korozją.
Zapewniający długotrwałe smarowanie i opracowany dla ekstremalnych obciążeń.
Nanosić kropelkowo na ogniwa łańcucha pamiętając , że największe właściwości penetrujące olej posiada w pierwszych minutach po wypłynięciu.
Po odparowaniu czynnika pełzającego na łańcuchu pozostaje czysty smar z dwusiarczkiem molibdenu
Pojemność: 100 ml
Przeznaczenie: ekstremalne warunki
Syntetyczny smar do łańcucha z dwusiarczkiem molibdenu o dużej sile przylegania i dodatkami zabezpieczającymi przed korozją to mieszanina olejów syntetycznych i mineralnych jako olej bazowy oraz szeregu dodatków z grupy premium zwanych często uszlachetniającym. Mają one za zadanie polepszyć właściwości przeciwzatarciowe, przeciwzużyciowe i są głównie modyfikatorami tarcia. Zastosowane do olejku łańcuchowego MoS2 Lube powoduje rekcje tribochemiczne pomiędzy łańcuchem a smarem i zwiększa żywotność oraz zabezpiecza przed pobieraniem brudu i kurzu .Dodatkową istotną właściwością produktu jest znaczne zmniejszenie hałasu .
Zastosowane dodatki EP (extreme pressure) wchodzą w reakcję z olejem bazowym a pośrednio z elementami łańcucha i są szczególnie aktywne podczas silnych nacisków jakie występują w czasie jazd wyczynowych i amatorskich o dużym wysiłku. Z tego powodu jest to produkt polecany szczególnie kolarzom i grupom kolarskim.
Inhibitor korozji zawarty w produkcie ma nie dopuścić do bezpośredniego oddziaływania z metalem tlenków i kwasów powstałych podczas starzenia się oleju. Tak skonstruowany olej do łańcucha rowerowego wzbogacony został o MoS2 –dwusiarczek molibdenu w postaci płynnej foli o charakterze dyspersji. Z tego powodu na opakowaniu produktu umieszczono ostrzeżenie przed użyciem wstrząsnąć, co ma zapewnić równomiernie wymieszanie związków molibdenowych z zasadniczym olejem. Czarny kolor produktu MoS2 Lube firmy eLUBE serii hybrid wynika z zastosowania „poduszki” związków molibdenowych które maja intensywny czarny kolor.
Zawarte w oleju dodatki poprawiające przyczepność, dodatki penetrująco-pełzające zwiększają płynność i zmniejszają lepkość smaru oraz sprawiają, że smar zostaje równomiernie rozprowadzony po wszystkich częściach łańcucha a w szczególności w jego najtrudniejszych do smarowania miejsc czyli środków ogniw. Całość tworzy strukturę płyty laminarnej i spełnia wszystkie niezbędne normy dla smarów rowerowych typu "smaruj i jedź", które zachowują swoją integralność na poziomie molekularnym w momencie gdy są zgniatane przez piny i płytki łańcucha oraz zębatkę przednią nawet przy dużej mocy. Hybrid MoS2 Lube jest rzadki, konsystencją przypomina nieco tłuste mleko a pakowany jest w buteleczkę 100 ml zakończoną dozownikiem dobranym do kształtu ogniw łańcucha.
Czarny MoS2 Lube charakteryzuje się dużą żywotnością i dzięki dodatkom zapobiegającym powstawanie osadów, łańcuch nie wymaga mechanicznego czyszczenia, a kolejne posmarowanie zwiększa tylko środki smarne zawarte w łańcuchu. Ta zaleta czyni produkt wyjątkowo ekonomicznym w eksploatacji.
Największą zaletą odróżniająca produkt od innych obecnych na rynku jest użyta forma specjalnego związku molibdenowego ,który znacznie zmniejsza tarcie elementów metalowych a dodatkowo zwiększa transport i penetracje smaru w trudno dostępnych miejscach.
Po nałożeniu na elementy łańcucha optymalnej ilości smaru, dodatek transportowy odparowuje, pozostawiając na elementach łańcucha cienką powłokę smarną, która jest lekko wilgotna w dotyku i nie absorbuje brudu z otoczenia.
Pomimo, że olej łańcuchowy MoS2 Lube zalecany jest do pracy w suchych do lekko wilgotnych warunków pogodowych należy zaznaczyć, że kałuże, bądź niewielki deszcz nie powodują zmniejszenia właściwości smarnych produktu i jest go ciężko wypłukać. Nie jest to więc preparat wyłącznie na suche warunki; mokre nie spowodują natychmiastowego wypłukania środka smarnego.
Główne jego zalety smaru można sprowadzić do kilku elementów a najważniejsze to:
- bardzo oszczędny i wydajny smar do łańcucha rowerowego
- łatwe, szybkie dozowanie dzięki dopasowanej końcówce
- długotrwałe działanie znacznie przewyższające dostępne produkty tego typu
- pakowanie dostosowane do domowego serwisu
- kryje rolki szybciej i w trwalszy sposób, niż gęstsze odpowiedniki
Zalecany przez nas sposób smarowania łańcucha rowerowego olejem MoS2 Lube jest następujący. Po wymieszaniu smaru przez mechaniczne ruchy butelką przed użyciem środka smarnego należy się pozbyć starych pozostałych na łańcuchu smarów najlepiej metodą fizyczną (np.szczotką) i chemiczną (polecamy ekologiczny eLUBE Hybrid Bike Cleaner który nie tylko odtłuszcza ale również czyści). następnie zaaplikować jedną kroplę środka smarowego na każdą rolkę, od wewnątrz. Nanosić kropelkowo na ogniwa łańcucha pamiętając , że największe właściwości penetrujące olej posiada w pierwszych minutach po wypłynięciu. Po nasączeniu rolki zakręcić pedałami przez około 10 do 30 sekund, celu rozprowadzenia smaru równomiernie pomiędzy rolkami i szpilkami. Po odczekaniu kilku minut nadmiar oleju z łańcucha wytrzeć szmatką lub specjalną gąbka. Zewnętrznie łańcuch może wyglądać jak suchy - ważne jest, aby nasmarowane były szpilki i rolki. Po odparowaniu czynnika pełzającego na łańcuchu pozostaje czysty smar z dwusiarczkiem molibdenu
Tak posmarowany łańcuch rowerowy sprawia, że specjalna powierzchnia aktywna zawarta w smarze zmniejsza opór toczenia napędowego oraz poprawia przeniesienie napędy i zmniejsza znacznie tarcie. Głęboka penetracja łańcucha zapewnia cichą pracę, chroni układ napędowy przed przeciążeniem i przedłuża żywotność łańcucha przez osłania go przed brudem i wodą.